Bland blommor och tanter

Idag har jag och Lillebror varit till utflykt till ett stort seniorboende, alltså 50+, fast i verkligheten mer 75+. Min mormor bor där så henne skulle vi besöka.

Mormor skulle gå ner i den sk arbetsterapin där alla tanter sitter och handarbetar och dricker kaffe. Idag var det blomförsäljning och det skulle mormor såklart ha några. Lite ljung och lite ditt och lite datt. Jag hade Lillebror i Ergon och vi blev totalt omringade av tanter som skulle prata och gulla och titta på Lillebror. Han såg aningens förskräckt ut och höll sig krampaktig i bärselen ifall någon av de där läskiga tanterna skulle försöka ta honom ;-)

Det gjorde ingen men jag fick veta att Lillebror var söt, att Lillebror var stor, att Lillebror ville vara hos mamma (jag), att Lillebror verkade duktig, att jag är en lugn mamma med mera. Rara tanter, verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback