Fredag!

Äntligen är den här. Bästa dagen i veckan.

Just hemkomna från bästa grannarna där vi även träffat en familj från Östeuropa som vi inte känner sen tidigare. Trevligt att lära känna nya människor. Den här familjen har kommit till gudstjänsterna några gånger förut men inte när jag varit med. Deras dotter har jag däremot träffat en gång. Väldigt trevliga människor!

Annars står helgen mest för höströjning. Fortsätta göra en höstövergång i huset men fokus på trädgården.

Vi ska också hinna med att träffa församlingen en stund imorgon då det är församlingsdag ute på en av Missionskyrkan lånad gård. Trevligt. På söndag är vi som allra oftast i kyrkan på förmiddagen men på eftermiddagen är det gratis fotbollsmatch som jag misstänker att Storebror och Mannen ska gå på. Skolbarnen är speciellt inbjudna.

Mannen är och införskaffar Fredag Special, vilket inträffar när vi inte lyckats planera maten för veckan i tid. Då blir det kinamat till mig och pizza till maken. Barnen har fått köttbullar och makaroner som de älskar. Alla nöjda, men jag hade hellre ätit tacopaj eller nåt annat smarrigt hemlagat och fredagsaktigt. Men det hanns inte riktigt med. Imorgon kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback