Söndag hemma hos oss

Söndag är kyrkodag. Idag var det bön. Det kändes riktigt bra. Gemenskap sådär. Det är viktigt. Med gemenskap.

Att få dela vardagen och livet med varandra lite grann iallafall. Att det finns människor som bryr sig om en även fast vi inte är släkt eller ens umgås privat. När det gäller så finns vi iallafall där för varandra. Det är värt så mycket att vara del i den gemenskapen.

Efter kyrkan var jag och Mannen tvugna att uppfinna en anledning för oss att äta tårta. Anledningen uppfanns snabbt och nu har jag ätit två tårtbitar.

Ok. Jag viktminskar. Det är sant, det är riktigt, det är sant. Men jag lovar. Ibland får man unna sig och jag försöker få ihop unnandet med viktminskandet och det går ganska bra. Jag känner mig nöjd och jag tycker det är helt ok att äta tårta en helt vanlig söndag, bara för att man vill. Bara det inte blir varje dag. Lovar att det inte blir det.

Nu ska jag njuta av resten av den här söndagen och bara vara glad för att jag finns och för att jag duger som jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback